lördag 23 augusti 2008

Saft


För ett bra tag sedan fyllde våran chef 50 år och då bakade jag och Hannah varsin tårta som vi bjöd på. Dem blev mycket populära. Några månader efter detta kom min tårta upp i ett samtal mellan mig och en lokförare som tyckte tårtan var så god. Då sa jag att han kunde få en tårta om jag fick några flaskor av hans hemmagjorda saft. Han dricker nämligen bara saft och varm choklad så han och hans tjej gör storkok på olika sorters saft varje sommar. Mitt bud var taget och igår ringde han och sa att det stod två flaskor och väntade på mig. Och dra mig baklänges om denna saft var god. En flaska jordgubb/rabarber och en flaska rabarber/vanilj. Så nu blir jag tvungen att lära mig göra saft om vi ska kunna lyxa såhär. Jag säger bara önos släng er i väggen ;)

Inga kommentarer: